Dijital pazarlama’nın önemli silahlarından bir tanesi de video pazarlamadır. Videolarını hedef kitleniz ile buluşturmak onlara izletmek istersiniz. Dünya’nın en büyük ikinci arama motoru ve en büyük video platformu olan youtube, sizi bu amaca ulaştıracak yöntemlerin başında geliyor. Bu yazımda youtube videolarınızın istatistiki verilerini kontrol ve analiz etmenizi sağlayacak bir içerik aktarmaya çalıştım.
Rakamların perde arkasını keşfedin.
YouTube’un Boyutu ve Kapsamı
- Birinci Çevrimiçi video sitesi
- İkinci En büyük arama motoru (Google’dan sonra)
- Üçüncü En büyük site
- 4 Milyardan fazla günlük video akışı
- Dakikada 60 Saatlik video yüklemesi
- YouTube trafiğinin %70’i ABD dışından kaynaklanmaktadır
- ABD çevrimiçi nüfusunun %72’si* haftada en az bir YouTube videosu izliyor
- Kullanıcıların %52’si** çevrimiçi video izledikten sonra bir işlem yapıyor
YouTube Analytics Nedir?
YouTube Analytics, işletmenizin videoları ve kanallarıyla kimlerin etkileşime girdiğini gösteren bir raporlama aracıdır.
YouTube Analytics kullanmanın avantajları
YouTube Analytics size ne anlatır?
Gelecekteki video analizleri için karşılaştırma noktaları oluşturun.
– Bir kanal ya da video için genel demografik ayrım.
– Yaşa göre ayrılmış erkek/kadın grubu
– Yere, cinsiyete ve yaşa göre ayrım
Şaşırtıcı yeni segmentler keşfedin.
Kitlenizi tanıyın ve nerede video izlediklerini öğrenin.
– Görüntülemeleri ve benzersiz görüntüleyenleri herhangi bir dönemde karşılaştırın.
– Görüntülemeleri videoya, coğrafyaya ve tarihe göre analiz edin.
Trafik kaynaklarını belirleyin.
Pazarlama stratejisini trafik kaynaklarınız çerçevesinde optimize edin.
– YouTube’dan, YouTube dışından, Mobil Uygulamalardan ve Doğrudan Trafik’ten gelen yönlendirmeler.
– Kaynağa göre trafik segmentasyonu.
Kitle elde tutmayı izleyin.
Tutarlı video etkileşimi sağlayın.
– Kitle elde tutmayı görüntüleyin.
– Videonuz oynatılırken dikkat seviyelerini izleyin.
Abone sağlayan videoları keşfedin.
Programlama stratejinizi kitlenize göre modelleyin.
– Abonelerdeki genel net değişimi analiz edin.
– Videoya, coğrafyaya ve tarihe göre abonelerdeki net değişim.
“Sosyal yaygınlığınızı” analiz edin.
İlgi çeken videoların özeliklerini saptayın ve bunları gelecekte de kullanın.
– Kanala, videoya, coğrafyaya ve bölgeye göre beğenilenleri ve beğenilmeyenleri analiz edin.
– Videolarınız hakkındaki yorumları izleyin.
– Videoya, coğrafyaya, tarihe ve paylaşım hizmetine göre paylaşım trendlerini görüntüleyin.
SONUÇ!
Kitlenizin neyi ilgi çekici bulduğunu anlamak, daha iyi videolar hazırlamanıza ve kitlenin daha fazla elde tutulmasını sağlamanıza yardımcı olacaktır.
Bi Yorumunuzu Alırım