Dijital Pazarlama, Genel, Hit
Dijitalde Kritik Hedef Kitle: Ev Kadınları

Dijitalde Kritik Hedef Kitle: Ev Kadınları

Türkiye'de gün geçtikçe kadının iş gücüne etkisi artarken güncel verilere baktığımızda bu oran %26 seviyelerinde. Toplam nüfustaki kadınların 3’te 1’i ev kadınları.  Gerek çalışan, gerektiğinde evi çekip çevirirken, çocuk yetiştiren ve satın alma kararlarında önemli rol oynayan önemli bir kitle.

Ev kadınlarının tüketim alışkanlıkları ve alışveriş sürecinde karar verdiği bir çok ürün ve hizmet bulunuyor. Temizlik ürünlerinden, mutfak gereçlerine, aile bireylerinin bir çok gereksinimlerine kadar karar vermede çok önemli paya sahipler. Bu yüzden bir çok kategoriye dokunabildiklerini görüyoruz. Hatta doğrudan kullanmasalar bile evdeki erkeğin şampuanını alırken bile bu konuda karar verici olduklarını görebiliyoruz.

Dolayısıyla tüm dijital pazarlama stratejilerinde bu kitleyi anlamak ve segmentasyonlarımıza dahil etmemiz gerekti yadsınamaz bir gerçek. Bu yazıda belirttiğimiz bir istatistik bile bu yolda bize ışık olacaktır. Türkiye’de ev kadınlarının %90’ı evli. Evde çocuk/çocuklar veya bakıma muhtaç bir yaşlı ile yaşayanların oranı ise %77. Yalnızca bu veriler bile aslında bireysel ihtiyaç ve karar verme yetilerinin dışında alışverişlerinde ana karar verici olduğu ve sorumlu hissettiği bir çok kişi var. Hizmet veya ürün olarak burada iyi bir müşteri deneyimi süren marka ciddi bir sadakat kazanabilir.

Bir diğer istatistiğe göz atalım: Türkiye’de günde ortalama 3 saatin üzerinde internette vakit geçirenler nüfusun %36’sını oluşturuyor. Bu veriye ev kadınları özelinde baktığımızda ise oran %45’e yükseliyor. Geçirilen bu süre içerisinde bir ürün satın almadan önce online araştırma yaptığını belirten ev kadınlarının oranı ise:  %82

Gerçekleştirdiğimiz veri odaklı stratejiler ile doğru kitleyi seçmemiz oldukça önem arz ediyor. Ev kadınlarına ulaşacağımız hedef kitle kırılımları ile ilgili ürün / hizmet kaleminde doğru sonuçları almamız oldukça olası. Yine yapılan araştırmada ev kadınlarının %51’i TV reklamlarından etkilendiğini belirtiyor. %48’lik bir oran ise online reklamlardan da etkilendiğini belirtiyor. Yapılan detaylı çalışmanın raporuna buradan göz atabilirsiniz.

Karar verici olan ev kadınlarını es geçmeyeceğiniz başarılı dijital stratejiler geliştirmeniz dileğiyle.

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar