Blog, Diğer, Genel, Hit, Pazarlama
İşi Doğru Yönetmek İçin, İpuçları

İşi Doğru Yönetmek İçin, İpuçları

İş hayatının en büyük sorunlarından bir tanesidir, planlı çalışamamak. Hepimiz şikayet eder, öz eleştiri yapma zamanı geldiğinde ise ilk sıraya koyduğumuz maddelerden bir tanesi haline gelmiştir. İşin yönetimi, çok iş kolunu planlayamamak, planlasakta uygulayamamak gibi.

İster bir müşterinizin dijital iletişimini yönetin, sosyal medya kurgusunu planlayın isterse de herhangi bir iş kolunda olun aşağıdaki ipuçlarını uygularsanız işi doğru kurgulayıp, uygulama sürecini yönetebilirsiniz.

– Toparla

Önce oksijen eksikliğinin olmadığı bir ortamda sırtınızı sandalyeye yaslayın ve yumuşak bir şekilde beyninizin düşünme misyonunu gerçekleştirin. Kafanızda uzun zamandır oyalayan, baş ağrısına yol açan kalabalık işleri kafanızda toparlayın.

– Planla

Kafanızda toparladığınız işlere birer öncelik sıralaması yapın. Temiz bir kağıtta listelemeye başlayın. Öncelik sırasına göre puanlar vererek neyi ne zaman yapmanız gerektiği konusunda konuya hakim olacaksınız.

– Kontrol Et ve Detaylandır

Evet şimdi bir kaç adım daha beyninizin yol aldığını ve rahatladığını hissedin ve unuttuğunuz bir madde olup olmadığını sorgulayın. Planlama safhasında belirttiğiniz tanımları detaylandırın ve işi kimin yapması gerektiği konusunda görev planlamaları yapın. Bir kaç cümle ile işin yapılış şekli hakkında yeni notlar ekleyin.

– Takip Et

Bazen işlerin hepsi tıkırında gibi görünse de takip en önemli safhalardan biri haline gelebilir. İş maddeleri bazen kontrolden çıkabilir. Takip etmediğiniz anda yine başa döner ve ne yapacağınız konusunda konsantrasyon sorunu yaşayabilirsiniz. Bu yüzden yapılan her işi, sonuç ve analiz aşamasını takip etmeliyiz. Gerekirse basit bir excel dosyası ile bile bu takibi sağlayabiliriz.

– Tekrar Planla

Planlamanın işin yapılışı esnasında süre gelen bir faaliyet olarak görüyorum. Bu yüzden planlamayı ekstra bir iş yükü olarak görmemek lazım. Netice de planlamak işin yapış biçimini ifade eder.

Aslında her plan, bir efor ve iş enerjisidir.

İş yaparken ortaya çıkacak tahmin dışı veriler ve yeni gelişmelerle ilk planlamadan çıkılmaya başlanabilir. Bu yüzden şartlar ve değişkenlerle birlikte yeniden planlamak her zaman işe yarar. Aksi durumda planınızdan çıkan olay motivasyonunuzu düşürebilir. İşe yeniden odaklanmanız adına tekrar planlamak önemlidir.

– Koordine Ol

İşin aksiyonu sırasında bir kaç kola ayrılabilirsiniz. Bu da sizin çalışma motivasyonunuzu düşürebilir. Dağılmamak adına işi yapan kişi veya kişiler ile koordine bir şekilde çalışmalısınız. İşi yalnız siz yapıyorsanız da koordine olmalısınız. Yap bitir, diye bir ipucu kelimeler bulup, işlerin planına göre her yaptığınız işi bitirip tik atmanız sizi hedefe bir adım daha yaklaştıracaktır.

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar