Dönüşüm Oranı Nasıl Arttırılır?

Ticari diyaloglarda daha çok “geri dönüş” “satış trafiği” gibi kullanılan dönüşüm, bazı durumlarda düşük oranlarla karşımıza çıkabilir. Bunun çeşitli sebepleri vardır. Adwords veya farklı reklam kanallarını kullansanız da reklamlar geçersiz tıklamalar alabilir. Bu bir kötü niyetli yazılım veya kullanıcının reklamınıza çift tıklaması gibi unsurlar sonucunda ortaya çıkar. Genellikle adwords ve diğer reklam networkleri bu gibi durumları algılar ve raporlara yansıtmazlar. Zaman zaman sistemlerin gözünden kaçsa da sadece geçersiz tıklamalar dönüşüm oranını düşürmez.

Web sitesinde ki hareketliliğin, tıklamaların yüksek olmasına rağmen, fazla satış gerçekleşmemesine neden olan farklı faktörler olabilir.

Nedir bu faktörler ve çözüm yolları?

  • Pazarın durumu, rekabet, ziyaretçilerinizin davranışı ve web sitenizdeki değişiklikler, reklamlarınızın performansını etkileyebilir. Genellikle reklam verenler, sektörlerdeki internet reklam pazarında rekabet arttıkça daha düşük bir getiri  elde etmektedir. Arama motoru reklamcılığı kullanıyorsanız anahtar kelimelerinizi ve reklamınızın getirisi yakından izlemeniz gerekebilir. Verdiğiniz tıklama başı tekliflerinizi, firmanızın bütçesi dahilinde uygun şekilde dağıtmalısınız. Optimum şekilde verilen teklifler dönüşümü artırıcı bir etken olabilir.
  • Web sitenizin gezinebilirlik durumu, potansiyel müşterilerin alışveriş yapmadan siteden ayrılmasına neden olabilir. Sitenizde aradığını bulamaması, linklerin karışık olması. Sipariş ya da üyelik formunun uzun ve sıkıcı sorulardan ibaret olması ziyaretçiyi siteden kaçırabilir. Sitenizin genel tasarımını, düzenini ve işlevselliğini değerlendirmeyi düşünebilirsiniz. Google Analytics kullanarak, ziyaretçilerin web sitenizden genellikle satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce belirli bir noktada ayrılıp ayrılmadığını öğrenebilirsiniz.
  • Anahtar kelimeleriniz, reklam metniniz ve reklam görselleriniz yeterince belirgin olmayabilir. Anahtar kelimeleriniz ve reklam metin ve görselleriniz genel bir ibareyse, ziyaretçiler sitenize sizde olmayan bir ürünü bulma beklentisiyle gelebilir. Hedefi iyi belirlenmiş anahtar kelimeler, reklam metinleri ve görselleri, reklamlarınızın yalnızca sunduğunuz ürün veya hizmetle ilgilenen müşterilere gösterilmesini sağlar.
  • Reklam görsellerinizin yer alacağı siteler için doğru optimize edilmemiş olabilir: Reklam metin ve görselleriniz hangi web sitelerinde görüntüleniyor? Hazırladığınız banner reklamların yayınlanacağı sanal alemde yüzbinlerce web sitesi mevcuttur. Peki bizim reklamlarımız hangi kapsamda hangi sitelerde yer alacak birlikte optimize edilmemişse, reklamlarınız, reklamını yaptığınız ürün veya hizmetlerle alakasız sitelerde yayınlanabilir. Eğer reklamlarınız ziyaretçilerin o sırada göz atmakta olduğu siteyle alakalıysa, ziyaretçilerin web sitenizden ürün veya hizmet satın alma olasılığı daha yüksektir. En iyi sonuçları elde etmek için, reklam çalışmalarımızda karmaşık görseller kullanmamalı, yalnızca tek bir ürüne veya hizmete yoğunlaşmış, kısa, belirgin bir anahtar kelime listesi de oluşturmak önemlidir. 

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar