Sevgili Okur! Zaman yönetimi hayatın her sürecinde çok önemli bir husus. Ne iş yapıyor olursan ol, gün 24 saat. Hafta 7 gün.
Bize verilen bir süre var Dünya’da ve biz bunu iyi kullanmalıyız.
Hayatı seviyor musun? Öyleyse zamanı çarçur etme, çünkü hayat ondan ibarettir. — Benjamin Franklin
Konu hakkında elbette hayattaki birikim ve derlemelerimden yararlanarak bir takım öneriler sunmak istedim. Faydalı olupta birilerinin hayata kattığı değeri birazda arttırabilirsek ne mutlu. Kaynaklarımdan biri de; “Tasarımcı ve yazar Etienne Garbugli”
1- Vakit sermayesi cebimizde.
Her zaman vakit vardır. Mazeret olarak “vaktim yok” diye bir cümle kurmayın. Çünkü vakit var. Bir şeyi zamanında bitiremediyseniz; ya o iş çok ciddiye almamışsınız ya da zevkle yapmamışsınızdır.
2 – Küçük Başarı Ödülleri.
Sabah erkenden yapmanız gereken bir işi kalkıp o saatte halletmişseniz, küçük de olsa bir başarı elde etmiş olursunuz. Bu da günün geri kalan kısmının daha verimli geçmesini sağlar.
3 – Çok Değil Verimli.
Saatlerce işimizi bitirmek için çalışmak çözüm değil. Günü programlamayı ve motivasyonunuzun yüksek olduğu zaman dilimlerinde çalışmayı deneyin.
Herhangi bir insan, vaktini nasıl geçireceğini; üstün bir insan ise vaktini nasıl tasarruf edeceğini düşünür. Arthur Schopenhauer
4- Hızlı Başlangıç.
Bir işe başlamanız bile 20 dk’dan fazla sürüyorsa hemen bırakın. İşe herhangi bir sebepten dolayı başlayamıyorsanız, verimlilik sağlayabileceğiniz başka bir işinize yönelin.
5- Not tutun.
Bunu hep duyuyorsunuz ve önemsemiyorsunuz. Ama “söz uçuyor” unutuyoruz. Gün sonunda aklımıza geldiğinde “ahh” dememek adına notlarınızı alın. Başlıklar çıkartın, görevlerinizi yazın.
6- Odaklan.
Yapılan araştırmalar beynin birden fazla iş ile uğraştığında yorulduğunu ve odak sorunu meydana geldiğini ortaya koyuyor. Birden fazla iş ile uğraşıp odak sorunu yaşamaktansa bir işi layıkıyla ve zamanında bitirmelisiniz.
7- Önceliklerinizi belirleyin.
İtalyan ekonomist Vilfredo Pareto tarafından geliştirilen 80–20 kuralını uygulayın. Pareto çıktıların %80’inin, girdilerin % 20’sinden kaynaklandığını söylemektedir. Öncelik belirlemede dikkat edilecek nokta %20’lik değerli girdiyi belirlemek ve ayrı tutmaktır. Girdilerinizi tanımladıktan sonra size en çok verimi sağlayacak işler için zaman ayırmalısınız.
—-
Elbette hepimizin farklı özellikleri ve farklı bakış açıları olabilir. Özet olarak 7 başlık sunsam da Dünya’da zaman yönetimi konusunda bir çok kitap ve yöntemler geliştirilmiştir. Birde konuyla alakalı video paylaşıyorum. Farklı bir teknikte burada var.
Sizinde teknikleriniz varsa hemen alttan yorum ekleyebilirsiniz.
Bi Yorumunuzu Alırım