Blog, Dijital Pazarlama
İnternet Reklamcılığı

İnternet Reklamcılığı

İnternet Reklamcılığı, online ortamlarda markalara sunulan pazarlama hizmetlerinin tümüne denir. Reklamcılığın her geçen gün yeni kanallar keşfetmesiyle zenginleştiğini söyleyebiliriz. Her geçen gün hızla gelişen teknolojik alt yapılar sayesinde bu yollar daha da artmakta.

Peki markalar neden internet reklamcılığını tercih etmeli? Nedir artıları?

Ölçülebilirlik

Geleneksel reklam kanalları (gazete, televizyon, radyo vs.) ile kıyaslandığında, daha ölçümlenebilirdir. Geleneksel kanallarda ulaşılan kişi sayısını, markanız ile yakaladığı etkileşimi ölçemessiniz. Ancak internet reklamlarını tercih ettiğinizde kaç tıklama aldığınızı, kaç görüntüleme aldığınızı veya ziyaretçilerin sitenizde ne kadar vakit geçirdiğine kadar derinlemesine raporlar alabilirsiniz. Buda yaptığınız yatırımın ne kadarının size geri döndüğü hakkında fikir verecektir.

Hedef Kitle

İnternet Reklamcılığı kullanıyorsanız hedef kitlenize çok daha kolay ulaşabilirsiniz. Ürün ve hizmetlerinizi en etkin şekilde hedef kitleniz ile buluşturabilirsiniz.  Bunu yaparken önce hedef kitlenizi iyi tanımlamalısınız. Hangi mecradan reklam yayını yapıyorsak o hedefleme yöntemini kullanarak reklamlarımızı sadece hedeflediğimiz kişilerin görmesini sağlayabilirsiniz. Böylece daha fazla kitlelere ulaşabilirsiniz.

Maliyet

İnternet Reklamcılığı; düşük maliyet ile yüksek görüntülenme oranına sahiptir. Kısıtlı bütçelerle etkili kitlelere ulaşabilirsiniz. Her firma yatırdığı reklam yatırımının geri dönmesini bekler. Bu yüzden internet reklamları düşük maliyetler ve yüksek geri dönüşleriyle tercih edilebilir bir kanaldır.

Bu alana markaların yatırımları her geçen yıl hızla artmakta. Son 3 yılın reklam bütçelerine baktığımızda “internet reklamcılığı” payının artışını görebiliyoruz. IAB Türkiye raporuna göre internet reklam harcamaları 2014 ilk 6 ayında 650 milyon TL’ye ulaşmış görünüyor. Tüm bunlar önümüzdeki süreçte internet reklam payının, toplam reklam harcamaları içerisinde %17 ile %20 arasında bir potansiyele sahip olacağını gösteriyor.

Siz de dijital yatırımlarınızı doğru kullanmak için danışmanlık için irtibat kurabilirsiniz.

iab-türkiye-ocak-haziran-2014

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar