Sosyal mecralar bizleri pc veya mobile kilitleyen, hızla adapte olduğumuz, her geçen gün yeni özelliklerini tanımaya çalıştığımız platformlarla dolu. Büyümekte olan, bazısının Türkiye’de beklenenden fazlaca tuttuğu bir çok sosyal ağ var.
Bu ağlardan biri olan twitter ve diğer ağları büyüme hızı ve etkileşim anlamında sollayan instagram blogu üzerinde yayınladığı yeni bir yazıyla bir güncellemeye gideceğinin haberini verdi. Yapılacak güncellemeyle kullanıcıların ana akışta gördüğü içerikler özel bir algoritmaya göre belirlenecek.
Yani kronolojik sıralama değişiyor.
Ben şahsım adına pek alışamadım bu haber kaynağındaki ilgiya dayalı sıralamaya. Twitter’da “sen burada yokken” meselesini de twitter mantığına ters buluyorum. Elbette milyonlarca kullanıcı üzerinde yapılan “kullanıcı deneyimi” testleri ile kararlar alınıyor. Bu doğrultuda en doğru güncellemeye gidiliyor. Times’ın da haber yaptığı bu konuyla ilgili Instagram kurucu ortağı Kevin Systrom, kullanıcıların kronojik akışta %70’ini kaçırdığını söyledi.Anlaşılan o ki instagram da bu anlamda yapacağı güncelleme ile konuya kullanıcı açısından daha faydalı hale getirecek.
Değişiklik hakkında biraz daha detaya inersek ortada özel bir algoritma var ve sistem sizin en çok ilgilenebileceğiniz içerikleri tespit ediyor. Bunları size gösteriyor ve bunu yaparken de kronoloji birinci planda olmuyor. Aslında şu an tam da facebook’ta olduğu gibi bir güncellemeye gittiğini söyleyebiliriz.
Tabi sıralamada hedef kitlemize göre kişilere ulaşabileceğimiz instagram reklam seçeneklerini de unutmamak gerek. Bunun için instagram reklamları hakkındaki yazıma göz atabilirsiniz.
Bi Yorumunuzu Alırım