Tüm Facebook reklam modellerinde kullanabileceğiniz ipuçları bu yazıda 🙂 Kuşkusuz ki Facebook en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biridir. Her binlerce yüzlerce kullanıcıya hizmet veren Facebook’ ta reklam vererek pek çok müşteriye kısa yoldan ve hızlı bir şekilde ulaşmak mümkün. Verilen reklamlar bazı yöntemler ile daha etkili bir hale gelerek daha çok kişiye ulaşılabilir.
1 ) Hedef Kitlesini Belirleyin
Odaklanmak istediğiniz hedef kitlenizi belirleyin. Kullanmak istediğiniz resimleri bu hedef doğrultusunda belirlemek hedefe doğrudan ulaşılmasını sağlar. Konumları, yaş, cinsiyet gibi bilgileri kullanarak hedef müşterilere daha kolay bir biçimde ulaşabilirsiniz. Böylelikle eğer İzmir’de bir dükkanınız varda İzmir’de yaşayan müşterilere ulaşarak daha fazla ilgi görebilirsiniz.
2 ) Dikkat Çekici Bir Resim
Görsellik müşterilerin dikkatini çekmek için oldukça önemlidir. İlgi çekici ve güzel bir resim markanıza tıklanmayı daha kolaylaştıracaktır. İnsanların işletmenizi ya da reklamınızı tanıyacağı ilk şey resimler yani görsel şeylerdir. Hedef kitlenize ve reklama uygun bir resim her şeyden önemlidir. Resim hedef kitleyi çağırır. Bunun için de kullanacağınız resmin kalitesi oldukça önemlidir. Resmin çözünürlüğü mutlaka yüksek olmalıdır, resme gölgenin düşmemesi gerekir ve resim ışığının iyi ayarlanması lazımdır.
3 ) Reklam ile İlgili Video Oluşturma
Reklamlar için oluşturulan videolar reklamın müşterilerin aklında kalması için oldukça önemlidir. Öyle ki sevilen pek çok reklam videosu kullanıcılar tarafından paylaşılır ve kullanıcılar da bu reklamı yayma da bir aracı olurlar. Videolarda dikkat çekici unsurları mutlaka kullanın, tanınmış bir marka veya kişiyi gösterecekseniz ilk saniyelerde gösterin, iletmek istediğiniz mesajı da ilk 3 ya da 10 saniye içinde vermek oldukça önemli. Videoda iletmek istediğiniz mesajın sessiz biçimde de anlaşılmasını sağlayacak şekilde düzenleyin. Alt yazı kullanmak bu konuda size yardımcı olacaktır.
4 ) Promosyon ya da Fırsatlardan Bahsedin
Özel indirim ya da fırsatları reklamlarda belirterek daha çok müşterinin ilgisini çekebilirsiniz. Müşterilere çeşitli çekilişler ile hediye kazanma fırsatı sunarak da vermiş olduğunuz reklama ve işletmeye olan ilgiyi arttırabilirsiniz.
5 ) Eylem Çağrısı Düğmesi
Eylem çağrısı düğmesi vermiş olduğunuz reklamı gören müşterilerin sizinle iletişime nasıl geçebileceklerini gösteren bir yoldur. Yol tarifi al, mesaj gönder, şimdi ara gibi seçenekler ile size ulaşılmasını kolaylaştırabilirsiniz. Böylelikle müşteriler ile doğrudan iletişime geçebilir ve reklamınızı daha etkili hale getirebilirsiniz.
Bi Yorumunuzu Alırım