Viral Pazarlama konusu dijital pazarlama tarafında en değer verdiğimiz konulardan bir tanesidir. Her seferinde vurgularız ağızdan ağıza yayılan reklam en iyi reklamdır diye. Zaten reklamında temel amaçlarından biridir yayılım. Marka algısını ne kadar geniş kitleye aktarırsa markalaşma süreci bir o kadar hızlı ilerler.
İçeriğin insanlarda bıraktığı etkiye baktığımızda, paylaşma duygusunu arttırmak en önemli amaçlardan biri aslında. İngilizce kısaltmasıyla WOMM diyoruz ağızdan ağıza pazarlamaya. Word-of-Mouth Marketing aslında insanlık tarihi kadar eskidir. En eski çağlardan beri iletişim sürecinde önemli bir rol oynamıştır.
Günümüzde ise Online Dünya’da Word of Mouth Marketing ile kitlelere ulaşmak mümkündür. Buna da Viral Pazarlama adını veriyoruz. Peki 2014 yılının sonlarına gelirken bu yıla damgasını vuran virallere bir göz atalım;
Ad Age’in belirlediği yılın Viral Video ödüllerine göre yılın en iyi viralleri;
En Çok Paylaşılan Kampanya: 2:30 Horror
Sosyal Ağlardaki Paylaşım: 6,9 milyon
En Çok İzlenen Kampanya: Real Beauty Sketches
Görüntülenme: 138,1 milyon
En Viral Ajans: 72andSunny
Toplam Görüntülenme Sayısı: 279,2 milyon
En Viral Super Bowl Kampanyası: Puppy Love
Görüntülenme Sayısı: 53,2 milyon
Ünlülerin Yer Aldığı En Viral Reklam: The Selfie Shootout
Görüntülenme Sayısı: 137,2 milyon
Kullanıcı Yapımı En İyi Reklam: Fireman Saves Kitten
Görüntülenme Sayısı: 20,5 milyon
İzleyicinin Seçimi-En Komik Viral Video: Girls Don’t Poop
Görüntülenme Sayısı: 25,4 milyon
İzleyicinin Seçimi-En İyi Viral: Chrismas Miracle
Görüntülenme Sayısı: 37,9 milyon
İzleyicinin Seçimi-En İyi Mesaj Veren Viral Video: Giving
Görüntülenme Sayısı: 18,1 milyon
Kaynak: Advertising Age
Bi Yorumunuzu Alırım