Blog, Dijital Pazarlama, Genel, Hit, videos
2014’ün En İyi Viral Videoları

2014’ün En İyi Viral Videoları

Viral Pazarlama konusu dijital pazarlama tarafında en değer verdiğimiz konulardan bir tanesidir. Her seferinde vurgularız ağızdan ağıza yayılan reklam en iyi reklamdır diye. Zaten reklamında temel amaçlarından biridir yayılım. Marka algısını ne kadar geniş kitleye aktarırsa markalaşma süreci bir o kadar hızlı ilerler.

İçeriğin insanlarda bıraktığı etkiye baktığımızda, paylaşma duygusunu arttırmak en önemli amaçlardan biri aslında.  İngilizce kısaltmasıyla WOMM diyoruz ağızdan ağıza pazarlamaya. Word-of-Mouth Marketing aslında insanlık tarihi kadar eskidir. En eski çağlardan beri iletişim sürecinde önemli bir rol oynamıştır.

Günümüzde ise Online Dünya’da Word of Mouth Marketing ile kitlelere ulaşmak mümkündür. Buna da Viral Pazarlama adını veriyoruz. Peki 2014 yılının sonlarına gelirken bu yıla damgasını vuran virallere bir göz atalım;

Ad Age’in belirlediği yılın Viral Video ödüllerine göre yılın en iyi viralleri;

En Çok Paylaşılan Kampanya: 2:30 Horror

Sosyal Ağlardaki Paylaşım: 6,9 milyon

En Çok İzlenen Kampanya: Real Beauty Sketches

Görüntülenme: 138,1 milyon

En Viral Ajans: 72andSunny

Toplam Görüntülenme Sayısı: 279,2 milyon

En Viral Super Bowl Kampanyası: Puppy Love

Görüntülenme Sayısı: 53,2 milyon

Ünlülerin Yer Aldığı En Viral Reklam: The Selfie Shootout

Görüntülenme Sayısı: 137,2 milyon

Kullanıcı Yapımı En İyi Reklam: Fireman Saves Kitten

Görüntülenme Sayısı: 20,5 milyon

İzleyicinin Seçimi-En Komik Viral Video: Girls Don’t Poop

Görüntülenme Sayısı: 25,4 milyon

İzleyicinin Seçimi-En İyi Viral: Chrismas Miracle

Görüntülenme Sayısı: 37,9 milyon

İzleyicinin Seçimi-En İyi Mesaj Veren Viral Video: Giving

Görüntülenme Sayısı: 18,1 milyon

Kaynak: Advertising Age

 

 

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar