Blog, Dijital Pazarlama, Girişimcilik, Hit
Dijital’in Messi’leri Aranıyor!

Dijital’in Messi’leri Aranıyor!

Ülkemizde yaşanan işsizlik sorununun aksine dijital pazarlama sektöründe gerekli personel bulunamıyor. Sosyal medyadan SEO’ya, web tasarımdan Adwords hesap yönetimine kadar birçok uzmanlık alanını içinde barındıran dijital pazarlama birçok genç için büyük iş fırsatları sunuyor.

UZMAN İHTİYACI ARTIYOR

Yaklaşık 15 bin kişinin çalıştığı tahmin edilen e-ticaret sektöründe; e-mail marketing, kategori yönetimi, satış, SEO, Adwords, sosyal medya yönetimi gibi birçok iş tanımı yer alıyor. Bu da dijital pazarlamanın gelişen kollarındaki uzman ihtiyacını beraberinde getiriyor.

GENÇLER BU İŞLERİ SEVİYOR

Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, sektörün henüz 20 yıllık bir geçmişi olması ve çok hızlı bir biçimde büyümesi ile birlikte e-ticaret alanında önemli bir istihdam açığı oluştuğunu belirtti. Orhun, perakende sektörünün tamamı düşünüldüğünde yılda 3 bin den fazla tasarımcı, yazılımcı ve online pazarlama yöneticisine ihtiyaç duyulduğunu ve bu ihtiyacında büyük bir kısmının yeni mezunlarla kapatıldığını aktardı. Günümüzde özellikle gençlerin online dünyada yaşıyor olmaları sevdikleri işte başarılı olmalarına yardımcı olacağı tahmin edilmektedir.

İŞVERENLER NELER İSTİYOR?

icerik1

Dijital pazarlama alanında çalışmak isteyen kişiler için karşılarına çıkan en önemli kriter deneyim olmaktadır. 1 yıllık bile olsa iş deneyimi bir kurumda çalışmak için oldukça önemli olmaktadır. Tasarım, yazılım ya da diğer online süreçlerde okul yıllarında bir şeyler üretmiş olmak, projelerde yer almak, dijital pazarlama eğitimleri almak işe alım sürecini hızlandırmaktadır. Bu bakımdan kişinin çalışmak istediği alanla ilgili kendini gösterecek,, referans verecek işler yapması son derece önemlidir. Dijital pazarlama çalışanları kendi alandaki yeterliliklerinin yanı sıra işyeri ile anlaşmasına göre aşağıda tanımlanan yetkinliklerden bazılarını da taşıması beklenilmektedir.

İşverenler Neler İstiyor?

MESAİ KAVRAMI DEĞİŞKEN

ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, özellikle önemli bir kampanya yürüten uzmanların bilgisayarlarını kapatıp yarın kaldığı yerden devam etme gibi bir günlük yaşamlarının olmadığını belirtti. Yapılan kampanyanın takibi, analizi ve gerektiğinde zaman müdahalelerde bulunmayan bir dijital pazarlamacının başarılı olmasının oldukça zor olduğunu belirtti.

 

EN ÇOK HANGİ POZİSYONDA UZMAN ARANIYOR?

Türkiye’de internete olan büyük ilgi sektörün de kalkınmasında büyük rol oynuyor. Firmalar da ister istemez bu alana yatırım yapmaya ve personel alımına yöneliyor. Dijital pazarlama alanında eğitimli, donanımlı bir ekip kurma ihtiyacı onları iş ilanları vermeye itiyor.

Türkiye’nin önemli kariyer sitelerinden birisi olan Yenibiriş bu konuda bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre, son 6 ayda dijital pazarlama alanında yapılan başvurular %48 oranında artış gösterdi. En fazla başvuru sosyal medya uzmanı ve SEO uzmanı ilanlarına yapıldı. Açılan ilan sayısı ise son 6 ayda %34 oranında arttı. Dijital pazarlama alanında en çok aranılan pozisyonlar sırasıyla aşağıdaki grafikte verilmiştir:

icerik2

HANGİ EĞİTİMLERE KATILMALIYIM?

Dijital pazarlama alanında çalışmak ve kendini geliştirmek isteyen kişiler için bir çok sertifikalı, sektörde oldukça itibar gören eğitimler bulunmaktadır. Yıllardır sadece dijital pazarlama üzerine eğitimler sunan ve alanında en iyi isimleri katılımcılarla buluşturmayı ilke edinen Dijital Pazarlama Okulu tarafından hazırlanan sertifikalı bazı eğitimler aşağıda sıralanmıştır:

  • E-Mail Marketing Eğitimi: Online pazarlamanın en önemli araçlarından biri olan e-posta ile pazarlaması kurumlar için oldukça önemlidir. Başarılı e-posta içerik ve tasarım oluşturma, Spam’a düşmeden e-mail gönderme, rekabette öne geçme gibi önemli başlıklar eğitim içeriğinde yer almaktadır.

 

  • Sosyal Medya İçerik Atölyesi: Firmaların müşterileri ile konuştuğu, satış öncesi önemli etkileşim kaynağı olduğu sosyal medya, dijital pazarlamanın önemli oyuncularından birisi haline gelmiştir. Öyle ki başarılı bir sosyal medya yönetimi firmalara gerek itibar gerek satış anlamında önemli kazanımlar verebilirken kötü bir sosyal medya yönetimi en önemli markaların bile imajını ciddi anlamda sarsmaktadır. Sosyal medyada içerik nasıl üretilir? Paylaştığınız tek içerik milyonlara nasıl ulaşır? İçerik pazarlaması gibi önemli başlıkların yer aldığı bu eğitim uygulamalı atölye çalışması ile tamamlanmaktadır.

 

  • Google Adwords Eğitimi:  Google’ın reklamcılık servisi olan Adwords milyonlarca işletmenin reklam verdiği ve büyük kazançlar elde ettiği platformdur.

Şirketlerde veya ajanslarda Adwords uzmanı olarak çalışmak isteyenler için başlangıç seviyesinden itibaren konular anlatılmaktadır.

 

  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Eğitimi: Arama motorlarında üst sırada yer almak oldukça önemlidir. Üst sırada yer alan siteler yüksek ziyaretçi, büyük satış hacimleri, bilinirlik ve olumlu imaj geliştirme noktasında büyük avantaj sağlamaktadır. Google’ın hangi web sitelerini sevdiğini, algoritma değişikliği yaşansa bile nasıl üst sıralarda yer aldığını, güncel seo teknikleri gibi birçok önemli başlık eğitimde yer almaktadır.

Şirketlerde veya ajanslarda SEO uzmanı olarak çalışmak, kendini geliştirmek isteyenler için başlangıç seviyesinden itibaren konular anlatılmaktadır.

 

Dijital Pazarlama sektöründeki nitelikli personel açığının kapatılması ve ekosistemin iyileştirilmesi adına bir proje olan Dijital Pazarlama Okulu güncel eğitimlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

Bu faydalı içerik için ayrıca Sevgili Gökhan Tüz‘e teşekkür ediyorum.

 

 

 

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar