Dijital Pazarlama, Hit
Çok Önemli, Pek Değerli; “Content Marketing”

Çok Önemli, Pek Değerli; “Content Marketing”

Content Marketing son zamanlarda sıkça telaffuz edilen bir kavram. İnternet kullanımı hızla yaygınlaşırken ve artık markaların da dijital dünyada kendilerine yer edinmeye çalıştığı şu günlerde, her firmanın kendi dijital pazarlama stratejilerini geliştirdiği, hedef kitlelerine doğru şekilde ulaşarak marka sadakatini ve satışlarını artırmayı hedeflemesi kaçınılmazdı.

Klasik pazarlama yöntemleri, yerini yeni pazarlama stratejilerine bırakırken, “içerik pazarlaması” da adına sık rastladığımız bir kavram olmaya başladı.  Uygun ve stratejik biçimde her markanın kendine özgü ürettiği içeriklerle markanın gücünü, satışlarını ve müşterilerin güvenini kolay bir şekilde artırdığı “içerik pazarlaması” (Content Marketing) uygulamasının başarılı sonuçlanması için kesinlikle es geçilmemesi gereken detaylar vardır.

Bu detaylar nelermiş, birlikte inceleyelim.

Content-Marketers

1. İçerik pazarlamasına başlamadan önce, içeriğin kimin için üretildiğini, nerede, nasıl dağıtılıp ulaştırılacağı iyi düşünülmeli. Doğru yere ulaşmazsa, tüm emeğinizin boşa gitmesi kaçınılmaz olacaktır.

Anahtar kelimeleriniz içerikte mevcutmu, içerik nerelerde yayınlanmalı, kime ulaşmalı, insanlar bu içeriği neden okumalı? Bu soruların net cevaplarını alabiliyorsanız ne mutlu.

2. Oluşturduğunuz içerik, müşteri ile eşleşebiliyor olmalı. Örneğin, hedef kitleniz (müşteriniz ve potansiyel müşterileriniz) iş adamlarından oluşuyorsa, hedef kitlenizin çalışma süreleri, gelir durumları gibi detaylar hakkında fikir sahibi olmalısınız ki, hangi kanallar vasıtası ile onlara ulaşacağınızı belirlemelisiniz. Zira sosyal medya da dahil, her markanın hedef kitlesi internetteki her mecrayı kullanmaz.

3. Özgün içerikler üretmelisiniz. İnsanlar günümüzde uzun, sıkıcı yazılardan köşe bucak kaçıyor. Kısa, basit, okunması kolay, “hap gibi” bilgilerin bulunduğu içerikler daima daha ilgi çekici bulunmuştur. Ayrıca içeriğin konu olarak özgün olması da önemlidir.

4. Sosyal medyayı aktif olarak kullanmalısınız. Facebook, Twitter, İnstagram, blog sayfalarını amacınıza uygun şekilde kullanarak içeriklerinizi geniş kitlelere ulaştırmalısınız. Ayıca, sosyal medyayı aktif kullanmanız, sizi müşterilerin gözünde ulaşılabilir yapacağı için markaya olan sadakat de artacaktır.

“Bunların hepsi geçici, kalıcı olan şey “content”tir. Her şey bir “content”tir. Göreceksiniz, yarın şu önünde içtiğin çay bile bir “content” olacak”.

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar