Dijital Pazarlama, Hit, Marka, videos
5 Saniyeniz Var!

5 Saniyeniz Var!

Dijital reklamların faydasını etkinlik etkinlik bağıra çağıra anlatmaya çalışıyorum. Ölçülebilir diyorum, hedefinize ulaşın diyorum, düşük bütçe-yüksek performans diyorum.. Ben dedikçe yeni bir dijital reklam özelliği, kullanılabilir yeni metrikleri gözlemliyorum.

Günümüzde reklamlardan sıkılan, hatta nefret boyutuna ulaşmış kullanıcıları sıkmamak adına ne yaparız da bu durumu çözeriz diye düşünüyor biz dijital pazarlamacılar.

Malumunuz Reklamların Atlanabildiği Bir Dünya var ve burada amaç: İlgi Çekici YouTube Reklamları Oluşturma

Beş, dört, üç, iki, bir. İnsanların video reklamları ilk beş saniyeden sonra izlemeye devam etmesini sağlayan nedir? Bilim, video reklamcılık sanatıyla ilgili bize ne söyleyebilir? Kitlelerin ilgisini çeken reklam seçimlerinin hangileri olduğunu öğrenmek için veri perdesinin arkasına göz attık.

YouTube TrueView reklamları gibi çevrimiçi video reklam biçimleri, pazarlamacılar açısından bir paradoksun ortaya çıkmasına neden oldu. Bu reklamlar, alışılmış 30 saniyelik sınırlamaları kaldırarak, markalara öykülerini anlatmak için daha fazla zaman sundu. Beş saniye gibi kısa bir süreden sonra “atla” düğmesinin gösterilmesi ise, reklamverenlerin kitlelerinin ilgisini çekmenin yanı sıra bu ilgiyi korumak için daha ilgi çekici öyküler yaratması gerektiği anlamına geliyor.

“Atla” düğmesini göz önünde bulundurarak reklam oluşturmanın zamanı geldi mi? Günümüzde tüm reklamlar atlanabilir. Reklam biçimi atlama seçeneği sunsa da sunmasa da durum böyle. Kullanıcılar bir süredir atlama becerilerini iyileştiriyor. Bir düşünün: İzleyiciler VCR’larında ileri sarma özelliğini keşfettiler, DVR’larında becerilerini geliştirdiler ve şimdi de Web’de reklam seçimi konusunda uzmanlaşıyorlar. İleri sarma veya atlama özelliği olmasa bile, akıllı telefonlarına geçebilir, sekmeler arasında geçiş yapabilir veya atla düğmesinin işlevini görecek başka yollar bulabilirler.

Sonuna kadar izlenecek reklamlar oluşturma: Marka yerleştirme önemlidir.

Video reklamda marka logosunun nereye konması gerektiğiyle ilgili yıllardır süren tartışmayı herkes biliyor. Şuna benzer bir tartışmadır:

Marka pazarlamacısı: Reklamı beğendim. Ama markanın logosunu daha öncesine koyalım.

İçerik Oluşturucu: Logoyu en başa koyamayız. Yoksa kimse reklamı izlemez.

Peki araştırmamız ne gösteriyor? Buradaki gerilimin gerçek olduğunu. YouTube’daki reklamlarda marka erken yerleştirilirse (logonun gösterilmesi veya sesli bir şekilde markadan bahsedilmesi aracılığıyla), reklam hatırlanabilirliği ve etkileşim arasında tersine bir ilişki oluşuyor. İlk beş saniyesinde markanın geçtiği reklamlar daha fazla reklam hatırlanabilirliği ve marka bilinirliği sağlasa da, kullanıcıların bu reklamları atlama olasılığı daha yüksek oluyor.

Yapılan testlere göre ilk beş saniyesinde markadan daha az bahsedilen reklamın mobil cihazlardaki atlanma oranı daha düşüktü.

Marka hedefiniz ne olursa olsun, araştırmamız sonucunda şunu önerebiliriz: İlk beş saniyede logonuzu gösterecekseniz, bunun ürününüzle alakalı olduğundan ve ekranın başka bir yerinde gösterilmediğinden emin olun. Çalışmamız, marka logolarına ürünlerin üzerinde değil de ekranda asılı duracak şekilde yer veren reklamların ve ilgili markaların, tüketiciler tarafından izlenme ve hatırlanma olasılığının daha düşük olduğunu gösteriyor. Bu nedenle, hedefiniz izleyici edinmek, marka bilinirliğini veya reklam hatırlanabilirliğini artırmak ya da bunların tümüyse, logonuzu ürün üzerinde göstermeyi deneyin.

Kullanıcılar doğru tondaki reklamları izler

Reklamın tonunun da kullanıcıların reklamı izleyip izlemeyeceğini etkilediğini tespit ettik. Görüp sevdiğiniz en son reklamı düşünün. Sizi güldürdü mü? Gözleriniz yaşardı mı? İlk beş saniyede kitlenin ilgisini çekmek için öncelikle doğru tonu belirlemek gerekir.

Çalışmamız için reklamları stil ve ton açısından 10 kategoriye (ör. “komik”, “duygusal” ve “rahatlatıcı”) ayırdık. Genele baktığımızda, ister marka metriklerindeki artışı isterse kullanıcının izleme süresini inceliyor olalım, mizah en başarılı kategori oldu. Kullanıcıların komik reklamları izleme olasılığı daha yüksek ve bu reklamlar, reklam hatırlanabilirliği ve marka bilinirliğine daha fazla katkı sağlıyor.

Her zaman kendilerini mizahla anlatmak istemeyen işletmeler bile biraz olsun eğlenceli reklamlar oluşturabilir. Örneğin, Geico’nın en son “Unskippable” reklam dizisini veya Metro Trains Melbourne’ün “Dumb Ways to Die” videosunu düşünün. Sigorta ve tren güvenliği kendiliğinden komik konular değil, ancak bu markalar eğlenceli olmanın bir yolunu buldu.

Mizah markanıza uygun değilse, ilk beş saniyede “merak uyandıran” veya “duygusal” bir ton kullanmayı deneyin. Çalışmamızda, bu tür reklamların daha yüksek reklam hatırlanabilirliğiyle de ilişkili olduğunu bulduk.

Kaynak: thinkwithgoogle

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar