Blog, Dijital Pazarlama, Genel, Hit
YouTube Reklamları’nda Yeni Dönem

YouTube Reklamları’nda Yeni Dönem

Youtube reklamları konusu son yıllarda kullanıcı bazında izlenme oranları ile ve çeşitli ölçümleme araçlarıyla ispat edildiği üzere en etkili dijital reklam kanallarından biri.

Eğitimlerimde de anlattığım gibi trueview reklam modelinde reklamın ilk 30 saniyesi izlenmez ise reklamveren bir para ödemiyordu. Haliyle reklamı atlayan yüksek bir çoğunluk var. Bu yüzden ilk 5 saniye kuralı önemli. Kişiyi yakalamak lazım. Bunu nasıl yapacağımızı başka bir yazımda tartışırız.. Lakin bugün yeni bir reklam modelinden bahsedeceğim.

Bir kaç zamandır Youtube’un test ettiği 6 saniyelik atlanamayan reklamlar artık kullanıma açılıyor. Video izlenme istatistiklerine baktığımızda mobilin oranlarının hayli yükseldiğini görüyoruz. Hatta ana kanal haline geliyor diyebiliriz. Buna YouTube‘un cevabı Bumper. YouTube’un yeni tanıttığı bu reklam formatı, ana videodan önce görünen video reklamların uzunluğunu altı saniyeyle sınırlıyor.

Bumper reklamların maliyeti ise AdWords paneli üzerinden CPM bazlı olarak satılacak olması. Önümüzdeki günlerde reklam verenlere sunulması planlanıyor.

Performans metriği ve kullanım oranının bu mecra ile birlikte hayli artacağını düşünüyorum. Bakalım ne gibi gelişmeler olacak.

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar