Blog, Dijital Pazarlama, Hit
YouTube Analytics

YouTube Analytics

Dijital pazarlama’nın önemli silahlarından bir tanesi de video pazarlamadır. Videolarını hedef kitleniz ile buluşturmak onlara izletmek istersiniz. Dünya’nın en büyük ikinci arama motoru ve en büyük video platformu olan youtube, sizi bu amaca ulaştıracak yöntemlerin başında geliyor. Bu yazımda youtube videolarınızın istatistiki verilerini kontrol ve analiz etmenizi sağlayacak bir içerik aktarmaya çalıştım.

Rakamların perde arkasını keşfedin.

YouTube’un Boyutu ve Kapsamı

Resim1
  • Birinci Çevrimiçi video sitesi
  • İkinci En büyük arama motoru (Google’dan sonra)
  • Üçüncü En büyük site
  • 4 Milyardan fazla günlük video akışı
  • Dakikada 60 Saatlik video yüklemesi
  • YouTube trafiğinin %70’i ABD dışından kaynaklanmaktadır
  • ABD çevrimiçi nüfusunun %72’si*  haftada en az bir YouTube videosu izliyor
  • Kullanıcıların %52’si** çevrimiçi video izledikten sonra bir işlem yapıyor

 

 

YouTube Analytics Nedir?

Resim2

YouTube Analytics, işletmenizin videoları ve kanallarıyla kimlerin etkileşime girdiğini gösteren bir raporlama aracıdır.

 

YouTube Analytics kullanmanın avantajları

Resim3

•Öykünüzü keşfedin. Videolarınızın nasıl performans gösterdiğini kolay okunur veri ve istatistiklerle ayrıntılı olarak analiz edin,
•Kitlenizi oluşturun. İzleyici trendlerini izleyin ve zaman içinde görüntülemeleri karşılaştırın
•Trafik kaynaklarını tanımlayın. Trafiğinizin nereden geldiğini öğrenin ve trafiği ayrıntılı analiz edin
•Etkileşimi derinleştirin. Hangi videolarınızın aboneleri artırdığını öğrenin

 

YouTube Analytics size ne anlatır?

•Kitlenin elde tutulması
•Görüntülemeler ve görüntüleyenler
•Video sıralamaları
•Derecelendirmeler
•Favoriler
•Yorumlar
•Paylaşım
Resim4
Ne yapabilirsiniz?
•Şimdiki ve geçmiş trendleri izleyin.
•Şaşırtıcı yeni segmentler keşfedin.
•Trafik kaynaklarını belirleyin.
•Kitlenin elde tutulmasını izleyin.
•Etkileşim sağlayan videolar keşfedin.
•Sosyal yaygınlığınızı analiz edin.
Şimdiki ve geçmiş görüntüleyici trendlerini izleyin.

Gelecekteki video analizleri için karşılaştırma noktaları oluşturun.

– Bir kanal ya da video için genel demografik ayrım.

– Yaşa göre ayrılmış erkek/kadın grubu

– Yere, cinsiyete ve yaşa göre ayrım

Resim5

 

Şaşırtıcı yeni segmentler keşfedin.

Kitlenizi tanıyın ve nerede video izlediklerini öğrenin.

– Görüntülemeleri ve benzersiz görüntüleyenleri herhangi bir dönemde karşılaştırın.

– Görüntülemeleri videoya, coğrafyaya ve tarihe göre analiz edin.

Resim6

 

Trafik kaynaklarını belirleyin.

Pazarlama stratejisini trafik kaynaklarınız çerçevesinde optimize edin.

– YouTube’dan, YouTube dışından, Mobil Uygulamalardan ve Doğrudan Trafik’ten gelen yönlendirmeler.

– Kaynağa göre trafik segmentasyonu.

Resim7

 

 

Kitle elde tutmayı izleyin.

Tutarlı video etkileşimi sağlayın.

– Kitle elde tutmayı görüntüleyin.

– Videonuz oynatılırken dikkat seviyelerini izleyin.

Resim8

 

 

Abone sağlayan videoları keşfedin.

 Programlama stratejinizi kitlenize göre modelleyin.

– Abonelerdeki genel net değişimi analiz edin.

– Videoya, coğrafyaya ve tarihe göre abonelerdeki net değişim.

Resim9

 

 

“Sosyal yaygınlığınızı” analiz edin.

İlgi çeken videoların özeliklerini saptayın ve bunları gelecekte de kullanın.

– Kanala, videoya, coğrafyaya ve bölgeye göre beğenilenleri ve beğenilmeyenleri analiz edin.

– Videolarınız hakkındaki yorumları izleyin.

– Videoya, coğrafyaya, tarihe ve paylaşım hizmetine göre paylaşım trendlerini görüntüleyin.

Resim10

 

SONUÇ!

Kitlenizin neyi ilgi çekici bulduğunu anlamak, daha iyi videolar hazırlamanıza ve kitlenin daha fazla elde tutulmasını sağlamanıza yardımcı olacaktır.

 

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar