Blog, Dijital Pazarlama, Genel, Hit
SEO ve SEM Arasındaki Farklar

SEO ve SEM Arasındaki Farklar

Google Adwords ve/veya Doğal Arama Sonuçlarında çıkmak her markanın veya bireyin öncelikli isteklerinden birisi. Yöneticiliğini yaptığım ajansın, müşterilerle görüşme trafiği esnasında, ikili bir çok diyalogda sıklıkla duymaya alıştığım;

“Biz o sağda değilde normal sonuçlarda görünmek istiyoruz.”

“Hem tepede sarıda çıkalım, hem de normal sonuçlarda tepede çıkalım bu nasıl olacak.”

“Bu google reklamı ile normal sonuçlar arasındaki fark nedir.”

gibi onlarca soru duymaktayız.

Bu yazı da hem teknik anlamda hem de sokak ağzıyla bu farklılıkları dile getirmeye çalışacağım.

– Birinde Google’a parayı verirsin reklamı yayınlar, parayı kesersen Google’da reklamı keser. Diğeri teknik bir iştir. İkisi de birbirini etkilemez.

– Her ikisinde de onlarca algoritma vardır. İkisi de uzmanlık ister uzmanları da ayrı ayrıdır. Bknz. SEO Uzmanı, SEM Uzmanı

Peki bu SEO ve SEM nedir?

SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu) Web sitenize farklı metodlar uygulayarak arama motorlarında organik sonuçlarında, sitenizin üst sıralarda çıkmasına yardımcı olan bir yönteme verilen addır.
SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması) Google bazında düşünürsek, Google Adwords olarak bilinir. Diğer arama motorlarında da benzer reklam modelleri mevcuttur.

sem-seo

Tabi adına kitaplar yazılan her iki yöntemi bir tek yazı da anlatamayız ancak temel mantık ile her ikisini birbirinden ayıran noktalar şunlardır.

HIZ,

SEM, SEO’ya göre dönüşü oldukça hızlıdır. SEO çalışması yapılan bir sitenin istenilen konuma gelmesi 1-12 ay arasında değişebilmektedir. Oysa SEM’de  bu süreç çok  kısadır. Bir adwords hesabının aktif olması maksimum 3 iş günü sürmektedir, hatta kurallara uygun bir Google Reklam’ı bir kaç saat içinde yayına girer. Yeni bir web sitesi için SEM oldukça etkili bir silahtır. Çünkü, SEO uzun bir süreçtir ve SEM kullanarak hızlı ve etkili sonuçlar alınabilir.

– TIKLAMA ORANLARI

Araştırma sonuçlarına göre arama yapan kullanıcılar ın %80’i Doğal Arama Sonuçlarına (SEO), %20’si ise Reklamlara (SEM) tıklamaktadır. Kullanıcılar daha çok organik sonuçları tıklamayı yeğliyor. Bu tüketici için aynı zamanda bir markanın prestijli olarak algılanmasını sağlıyor.

seo-sem-oranlar

– MALİYET

SEO, SEM ile kıyasla daha düşük maliyetlidir. Bir SEO firmasına, yada SEO uzmanı’na önceden belirlenmiş olan sabit bir bedel ödersiniz. SEM’de ise durum farklıdır. Google Adwords panelinden otomatik ya da manuel ödeme seçeneklerinden birini seçerek reklamınıza tıklama sayısına göre ödeme yaparsınız. Sıkça duyulan TBM (Tıklama Başı Maliyet) terimide tam olarak bunu temsil eder.

– KELİME HAKİMİYETİ

SEM’DE sektörünüz ile alakalı yüzlerce kelimede ilk sayfada olma imkanınız varken SEO’da bu durum bir kaç ana kelime ile sınırlıdır.

– ALGI

“Doğal arama sonuçlarında ilk sayfada görünüyorum, SEM’e ihtiyacım yok.”

Web siteleri doğal arama sonuçlarında yüksek sıralara sahipse, bu sitelerin sahipleri genellikle, AdWords reklamlarından da yararlanmalarının gereksiz olduğunu düşünüyor. Bu aşamada kullanıcının algısında “Çift Etki” yaratacağı kuralını hatırlaırım. Bir web sitesi her iki kanalda birden aynı anda (SEO ve SEM) yer aldığında tıklama olasılığı artacağı gibi kullanıcı algısında web sitesinin algısı da yükselecektir.

 

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar