Blog, Genel, Hit, Pazarlama
PR ve PaRa arasındaki ilişkinin analizi

PR ve PaRa arasındaki ilişkinin analizi

Uzun zamandır değinmek istediğim bir konu. Markanızın PR’i ve finans durumu

arasında doğrudan bir ilişki var mıdır?

PR cilarin genellemesi şu: PR kısa vadede paraya dönüşemez.

Markanın yöneticisi PR meraklısıysa işler biraz daha karmaşık hale geliyor,
tecrübeyle sabit.

PR (Public Relations) Halkla İlişkiler, kurumun amaçları doğrultusunda kendisi
için geliştirdiği tanımın kamuoyu tarafından aynı biçimde algılanmasını
sağlayacak faaliyetlerin tümüne söylenen terimdir. PR geliştirdiği stratejiler,
uyguladığı teknikler ile kurumların fikirlerini ve hizmetlerini sundukları
topluluklar ile devamlı iletişim içinde olmasını sağlar. Onlarca sponsorluk,
röportaj, haber ve diğer medya organizasyonlarında isminizin geçmesi elbette
marka adına kuvvetlendirici bir hap. Dikkat edin tedavi edici değil. Finans
döngüsünü yakalamakta güçlük çeken markalar PR hapını sıklıkla kullanmamalı.
Kelime oyunuyla dikkatinizi çekmeye çalıştığım konu aslında para kazanarak yeni
yatırım öncelikleri olan kurumların, bazen yoğun PR kampanyalarına dalarak odak
noktalarından sapmaları.
Markalar yılın belli periyotlarında yorgun düşerler ve kuvvetlendirici
almalıdırlar ki bu da PR ile mümkündür.  İnsanlarda, araçlarda nasıl
kuvvetlendirici ürünler varsa marka içinde bu PR’dır.
Ülkemizde şimdilerde sıkça duymaya başladığımız bu kavramın önemi her geçen gün
arttığı bilincine varılmaya başlandı. Bir çok marka PR ajansları ile çalışıyor,
henüz PR departmanına yer veren firmalara sık rastlamıyoruz. Pazarlama ya da İK
ile aynı periyotta yürütülüyor. Süreç içerisinde gelişmeleri izliyor olacağız.

Bol P(a)R(a) lı günler:)

 

Yasin Kaplan

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar