Blog, Dijital Pazarlama, Hit, Pazarlama
8 Madde’de, 2015 Pazarlama Tahminleri

8 Madde’de, 2015 Pazarlama Tahminleri

Globalleşen Dünya’da diye başlayan klişe cümlelerin artık “Dijitalleşen Dünya” olarak güncellesek kimse karşı çıkmaz sanırım. Değişen kurallar iş dünyasının da kuramları değiştirmeye devam ediyor.

Pazarlama eğitimi alanlar bilir, pazarlama da belirli çağlar yaşanmıştır. “Ne üretirsem onu satarım” anlayışıyla başlayan pazarlama, içinde yaşadığımız çağ olarak adlandırabileceğimiz “dijital pazarlama” sürecini yaşıyor.

Sürecin hızla ilerlediği ve büyük gelişmelerin yaşandığı bir yılı geride bıraktık. 2015 yılında ise öngörülen pazarlama gelişmelerini 8 madde halinde özetledim.

 

1)      İçerik Pazarlaması (Content Marketing) popülaritesinin artışı:

Pek çok şirketin pazarlama bütçesinin büyük bir kısmını içerik pazarlama oluşturmaya başladı. Firmalar geleneksel pazarlama taktiklerinden, tüketicinin çıkarlarını hedef alan, yaratıcı, yüksek kaliteli içerik pazarlamaya taşıdı.

1  Ortalama düzeyde ki pazarlamacılar, pazarlama bütçelerinin çeyreğinden fazlasını içerik pazarlamaya harcıyorlar.

 

 

2Sosyal medyada markaların insanlar tarafında takip edilmesinin ilk üç nedeni ilginç içeriktir

 

 

 

3B2B şirketlerinin her ay öncülüğünü % 67 oranında bloğu olmayanlara nazaran bloğu olan firmalar yapar.

 

 

 

Tahmin: 2015 te içerik pazarlamanın daha fazla şirket tarafından kabul edileceğini ve içerik pazarlama bütçesinin artacağını tahmin ediyorum.

2)      Pazarlama Veri Kullanımı (Big Data)

Pazarlama için data (veri) her şeyden daha kullanışlıdır. Yeni bir tüketicinin her bir kazanımının anlamasını kolaylaştırır ve neyin karı arttırdığını gösterir. HubSpot gibi sistemler pazarlamacıların, senin işinle her bir tüketicinin etkileşimini anlamasına izin verir.

  • Pazarlama harcamalarının analitiği 2015’e kadar %60 civarında artacağı bekleniyor.
  • CMO raporuna göre pazarlama bütçesinin %8’i analitiğe harcandı ve bu seviyenin takip eden 3 yılda artması bekleniyor.
  • Otomasyon teknoloji pazarlamasının adaptasyonu 20152e kadar %50 oranında artması bekleniyor.

Tahmin: Pazarlama verilerinin daha detaylı, daha kolay ve daha hızlı bir yol sağlayacağını tahmin ediyorum.

3)      Video Pazarlama

Video kullanımı son yıllarda tavan yapmıştır. Bunları bir döneme koyarsanız Explainer Videos (açıklayıcı videolar) Google Trends ile incelediğimizde, Ocak 2012’den şimdiye kadar hokey sopasına benzer bir grafik ortaya çıktığı görülür. Video içerikleri, pazarlamanın kullanışlı bir parçası olarak devam edecek. Tüketiciye sunulan ürünün nasıl olduğunu yalnızca metin ya da tek başına bir görüntü yoluyla değil video içerikle sunmanın daha avantajlı olduğu durumlar görünür.

  • Son zamanlarda ana sayfalarına açıklayıcı bir video koyarak %20’ye kadar geri dönüş oranının artırıldığı görülür.
  • Yüksek kaliteli bir video ile  “sepet tutarı”nda %74 gibi etkileyici bir artış görülür.
  • Kullanıcıların %75’i en az haftada bir kez videoları izliyor. %50’si Youtube videosu izliyor. %65’i videoyu izledikten sonra websitesini ziyaret ediyor.

Tahmin: 2015’te daha fazla şirketin açıklayıcı video kullanacağını ve bu videoların gelecek lider nesil stratejisinin büyük bir parçası olacağını tahmin ediyoruz. Youtube reklamları da kullanım bazında önemli bir payda artacak.

4)      Yazılım Satın Almaları

Bugünlerde nakti olan şirketler ve yatırımcılar iş potansiyellerine eklemek için teknoloji satın alıyorlar. Yazılım pazarında büyük şirketler tarafından, büyük bir sıçrama yapmak için yenilikçi yazılım satın almaları yapılabilir.

  • Facebook her bir mühendisine 500.000$ ila 1.000.000$ arasında bir mebla ödüyor.
  • 2015’te pazarlama otomasyonu sektöründe gelir oranının %60’a kadar artacağı tahmin edilmektedir. 2013 ve 2012’de yıllık büyüme %50’nin üzerindedir.
  • Yahoo18 ayda genç girişimcilere 30  milyon $ nakit para ödedi. (18 Months of Young Summly Entrepreneur’s Time)

Tahmin: 2015’te yazılım satın almalarında bir artış olacağını tahmin ediyorum. Bunun anlamı daha büyük yazılım sağlayıcılarının daha geniş bir aralıkta kullanışlı hale geleceğidir.

5)      Kişiselleştirme

Genellikle sizinle bağlantılı olanlarla etkileşim kurmanız daha muhtemeldir. Bunun sonucu ise; daha iyi bir mevki, daha fazla satış, tüketicilerin memnuniyetinde ki artış, daha düşük maliyet vs.

  • Online Tüketicilerin %44’ü web sitelerinin içerikleri yüzünden hayal kırıklığına uğruyor.
  • Kişiselleştirilmiş mailler tıklanma oranlarının %14 ve dönüşüm oranlarının %7
  • In-House Marketing terimlerinin artış sağlaması muhtemel. Kişiselleştirilmiş her içerik her ürün değer kazanacak.

Tahmin: Kişisel pazarlamanın büyüyeceğine ve daha kullanışlı ve geniş bir alanda kabul göreceğini tahmin ediyorum.

6)      Mikro Hedefleme ve Segmentasyon

Her yıl insanlar daha fazla websitesi kullanıyor ve çok daha fazla veriyi gözden geçiriyor. Sonuç olarak Facebook ve Twitter gibi siteler onların kitlesi için bir bilgi zenginliğidir. Bunun anlamı bu siteler kolaylıkla takipçilerinin tercihlerine göre bir hedefleme yapıp onları gerekli yerlere yerleştirebilir.

  • Sadece tüketicilerin %47’si hukuksal olarak bir verinin online reklamcılıkta kullanılacağını biliyor.
  • Hedeflenmiş reklamlar hedeflenmemişlere göre nerdeyse iki kat daha etkilidir.
  • Tekrar bir hedefleme gösterildiğinde o ürünü insanlar tarafından incelemeye teşvik etme oranı %1000.

Tahmin: 2015’te hedefleme yöntemlerinin artacağına ve böylelikle hedef kitlenin daha da daraltılabileceğine inanıyorum.

7)      Mobil’e Odaklanmada ki Artış

Mobil cihazların kullanımının giderek artması pazarlamacılara onları gün içinde ki zamanlarda daha iyi hedefleme yapabilmenin yollarını sunuyor. Ayrıca mobil kullanıcıları iş, dinlenme, oyun ve araştırma gibi farklı aktivite zamanlarında onları hedefleme şansı veriyor.

  • %42’si m-commerce satış uygulamaları yoluyla gelir.
  • Morga Stanley’nin analisti 2015’e kadar mobil kullanıcıların, masaüstü kullanıcılarını geçeceğine inanıyor.
  • Zenith Optimedia’nın analisti mobil internet kullanımının masaüstü kullanıma göre 7 kez daha hızlı olduğunu söylüyor.

Tahmin: Mobil kullanımının 2015’te de artmaya devam edeceğine ve masaüstü kullanımının modasının geçeceğine inanıyorum. Bunun telefonlar, tabletler ve takılabilir teknolojik ürünlerle olacağına inanıyorum.

8)      Online Reklam Harcamalarının Artışı

İşlerinde ve özel hayatlarında daha fazla online zaman geçiren insanlar için, pazarlamacılar online hedefleme fırsatlarını artırırlar. Buna ek olarak online zengin bir hedefleme,  segmentasyon ve izleme seçenekleri verir.

  • 2014 ilk yarısında Türkiye’de dijital reklam harcamaları 650 Milyon TL
  • Mobile reklamlar 2013’te %77’ye kadar büyüdü. 2014’te %56 ve 2015’te %48
  • Küresel olarak, internet reklamları 1 yılda ortalamanın %10’u kadar büyüyecek.

Tahmin: 2015’te online reklam harcamalarının artacağına inanıyorum. Ayrıca kişisel hedefleme yollarının artacağına inanıyorum.

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar