Dijital Pazarlama, Genel, Hit
Mobil Reklam Bir Seçim Değil Gereklilik!

Mobil Reklam Bir Seçim Değil Gereklilik!

“Mobil Reklam artık bir seçim değil, bir gereklilik” başlığı iddialı bir başlık görünse de buradaki rekabet göz önünde bulundurulursa çok gerçekçi bir başlık olduğunu görüyoruz.

Paylaşacağım rakamlara bir göz atalım.

Akıllı telefon kullanımını pazarlar bazında incelediğimizde bazı pazarlarda doygunluğa ulaşmış görünüyor: İsveç’te 25 yaşın altındakilerin %100’ü bir akıllı telefon kullanıyor. Türkiye’de akıllı telefon kullanımı son üç senede 4 kat arttı ve 2012’de %14’ken 2015’te %56 oldu.

Bu yüzden araştırma yapılan birçok ülkede, 25 yaşın altındaki internet kullanıcılarının %80’inden fazlasının, online olmak için akıllı telefonlarını en az bilgisayarları kadar sık kullanmaları bir sürpriz değil.

Daha şaşırtıcı olan bu değişimin bu kadar hızlı gerçekleşmesi. 2012’de 25 yaşın altındaki Brezilyalıların sadece %10’u bir akıllı telefon üzerinden, en az bilgisayarları kadar sık online olmuşken, 2015’te bu sayı %81’e yükseldi. Bu davranışsal değişim daha genç yaş nüfusla da sınırlı değil. Meksika’da 55 yaşın üzerindeki, akıllı telefonuyla, en az bilgisayarıyla olduğu kadar sık online olan internet kullanıcılarının sayısı 2012’de %10’ken 2015’te %38’e fırladı.

Çoklu görüntüleme de yükselişte. 2012’de Birleşik Krallık’ta insanların sadece %10’u üç ekran kullanmışken %2015’te bu oran %42’ye yükseldi. Polonya’da bugünlerde insanların %19’u üç ekran kullanıyor, 2012’de bu oran sadece %2’ydi.

mobil-reklam

 

Mobilde esas, önemli olan her an varolabilmektir. Markalar giderek tüketicilere tüm cihazlarda sorunsuz bir şekilde bağlı olduğundan emin olmak istiyor.

Dolayısıyla;

Mobil, araştırma ve satın alma kararlarında çok önemlidir.

Dijital Anneler, alışverişlerini sıklıkla Internet’te araştırarak yapan çok bilgili ve son derece bağlı bir grup. Akıllı telefonlar bu süreçte giderek daha önemli bir rol oynuyor; Dijital Annelerin %25’i acil bir şey almaları gerektiğinde akıllı telefonlarını kullanıyor, örneğin yerel bir mağaza arıyorlar.

mobil-reklamlar

Pazarlama stratejiniz için bilgi sağlayacak ve doğru mesajla, doğru cihazda onlar için önemli anlarda daha fazla müşteriye erişmenize yardımcı olacak içgörüler için www.consumerbarometer.com ‘u ziyaret edebilirsiniz.

Mobil reklamlar ile alakalı benimle de iletişim kurabilirsiniz.

 

Kaynak: Tüm veriler Google Tüketici Barometresi’nden alınmıştır, 2014/2015. Tüketici Barometresi verileri, dünyanın lider pazar araştırması şirketlerinden biri olan TNS tarafından, 56 ülkede 400.000’den fazla katılımcıyla yapılan görüşmelere dayanılarak bir araya getirilmiştir.

Kaynak: ThinkWithGoogle

 

 

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar