Blog, Genel, Pazarlama
Kayseri Pazarlığının Püf Noktaları

Kayseri Pazarlığının Püf Noktaları

Her ne kadar dijital pazarlama odaklı yazılar yazsam da geleneksel pazarlamanın yaygınlığı yadsınamaz bir gerçek. Biz rakamlarla, grafiklerle, raporlamalar ile uğraşaduralım, kapalı çarşıya adım attığımızda işler epey farklı. Bir Kayserili olarak Kayserililerle özdeşleşen “pazarlık” konusunu işleyelim bu yazımızda.

Aslında pazarlık, beğendiğimiz ve sonucunda almak isteğimiz ürünü, satıcısını da tatmin ederek en makul şekilde almak demektir. Uzun yıllarca gelen ticaret kültürü gereği bu süreçte bazı edepler, önemli noktalar vardır. Nihayetinde; Pazarlık Sünnettir!

  • Karar Verin!

Pazarlığa başlamadan önce söz konusu ürünü alıp-almamak konusunda bir karara vardık mı sorusunu kendimize sormalıyız. Eğer kararımız satın almak ise, konuya adapte olabiliriz.

  • Ürün Hakkında Fikir Sahibi Olun

Almaya karar verilen ürünün piyasa değeri daha önce araştırılmalı ve fiyatı hakkında üç aşağı beş yukarı fikir sahibi olunmalıdır. Böylece ürünün satıcısına kaç paraya geldiği konusunda kafamızda bir fikir oluştururuz.

  • Samimiyet Kurun

Satıcı ile ufaktan sohbete başlayın. O kişi hakkında biraz bilgi sahibi olun. Abi, abla gibi samimi cümleler kurun. Hatta bir adım ileri gidip abiciğim, ablacığım diyerek samimiyeti ilerletin.

  • Mantıklı Olun!

Ürünle ilgili satıcının istediği fiyatı baz alın. Böylece kafanızda almak istediğimiz ürünle ilgili fiyat biçin . Eğer satıcının istediği rakam, piyasanın çok üstünde ise zaten hiç pazarlığa tutuşmayın.  Aynı şekilde piyasanın çok altında bir fiyat istemişse, pazarlıktan önemlisi neden bu kadar ucuz fiyat verdiğini mantık çerçevesinde sorgulamalıyız. Aksi durumda defolu veya bozuk bir ürünü alabilirsiniz.

  • Bağlar Kurun!

Satıcının ismini sorun. Samimiyet ve diyaloğun gelişmesi adına ismiyle kendiniz arasında bağlar kurun.

Örnek diyalog,

A- İsim neydi abi?

S- Cevdet

A- Aaa, dayımın ismi. Cevdet ismini çok severim. Cevdet abi, yap bize bir güzellik. Dost işi olsun.

  • Hedef Belirleyin!

Satıcının ürüne istediği fiyata istinaden, pazarlığa başlamadan bir hedef belirleyin. O hedefin biraz altında rakam verin. Örneğin, satıcının istediği fiyat 100 TL ise ve o ürünü alma hedefiniz 75 TL ise teklifiniz ya da başlangıç noktanız 60 TL olmalı.

  • Karamsar Olmayın Pozitif Olun!

Pazarlık esnasında almayı istediğimiz ürünü kötüleyip fiyat kırmaya çalışmayın. Bu durumda satıcı gözünde kötü müşteri imajı çizip baştan mağlubiyet alıp, pazarlığın başlamadan bitmesine sebep olabiliriz. Bu yüzden pazarlık yaparken kurulan cümleler daha sıcak ve ılımlı olmalıdır.

  • Satın Alma Duygunuzu Belli Etmeyin!

Pazarlık sürecinin önemli kurallardan biriside; ürünü çok beğenmiş olsanız da bunu satıcıya farkettirmemenizdir. Bunu sezen satıcı ürünü alacağınıza inanır ve fiyatı aşağı çekmez ve pazarlık yapma ihtimalinizi düşürmüş olursunuz.

Pazarlık aslında doğal iletişimdir. Samimiyettir. Çizgiler korunduğu sürece her iki tarafı da mutlu eden bir son bulur.

Bir Kayserili pazarlığı diyaloğunu izleyelim.

 

Erdal Bakkal’ı da unutmamak lazım. Komik bir pazarlık diyaloğu.

Mutlu ticaretler. İyi alışverişler.

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar