Blog, Dijital Pazarlama, Genel, Hit
Instagram Reklam Savaşları Başlıyor!

Instagram Reklam Savaşları Başlıyor!

Instagram reklam vermek ve Instagram reklamlarının özelliklerine değineceğimiz bu yazıyı okuyorsanız önemli bir kazanç yakalama evresinde olabilirsiniz 🙂

Instagram sosyal medya mecraları arasında en yüksek etkileşim oranını sahip. Bu yüzden ticari kaygı güdenler reklam ve satış konularında beklentilerini hayli yükselttiler. Reklamsız sonuçlarda herkesin şahit olduğu gibi satışa olan etkisi ortada. Eminim bir çoğunuzun halası, arkadaşının teyzesi veya eniştesi Instagram’da satış yapıp para kazanıyor ve siz buna hayretle bakıyorsunuz. Evet ortada önemli bir potansiyel var ve bunu  dahada ortaya çıkarabilecek instagram reklamları 30 Eylül 2015 itibariyle Türkiye’de ve 30 yeni ülkede açılıyor.

Reklamların açıldığını resmi blogunda ve instagram hesabında aşağıdaki içerikle duyurdu.

instagram-reklam
Instagram reklamları şimdiye kadar sadece 8 ülkede sunuluyordu. Bundan böyle sektör ayrımı olmaksınızın tüm reklam verenlere açıldığını duyuran Instagram, ileri hedefleme özellikleri ve harekete geçirme odaklı formatıyla oldukça iddialı bir reklam mecrası olacağa benziyor.

Reklam hedefleme seçenekleri için Facebook ile birlikte çalışan Instagram, hedefleme alternatifi olarak bir kaç seçenek sunuyor.

Demografik özellikler, ilgi alanları gibi konulara odaklanan Instagram, her dijital reklam mecrasında olduğu gibi kullanıcıyı sıkmama amaçlı ve ilgili reklamlar göstermeyi hedefliyor.

Şu ana kadar açıklanan 4 reklam türü görünüyor;

– Video Reklam: Burada detay; Instagram’ın markalara standart 15 saniye yerine 30 saniye uzunluğunda reklam videoları yükleme olanağı getirmesi.

– Format Resim: Kısa bir zaman önce Instagram kare reklam formatından vazgeçmişti. Bunu reklamlarda da görebileceğiz. Bu reklamlar landscape fotoğraf/video formatında olabilecek.

– Çapraz Reklam: Facebook ve Instagram reklamları ile yapılan çapraz kampanyaların yönetimi. Bu reklamların performansı için servis ve optimizasyon araçları sağlanması.

 – Hızlı Reklam/Marquee: Film ya da yeni bir ürün lansmanı olabilir. Instagramda “bir an” satın alarak, az zamanda çok ve büyük kitlelere erişmesini sağlayan Marquee.

Türkiye’de ilk instagram reklamı kullanacak markalar ise yavaş yavaş duyulmaya başlandı. Bunlar arasında; Boyner, P&G markası Pantene, Trendyol&Modagram, Turkcell, Türk Hava Yolları ve Vodafone bulunduğu belirtiliyor.

Sizde instagrama reklam vermek istiyorsanız hemen benimle iletişime geçebilirsiniz. Veya dijital reklam ajansı ile irtibat kurabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar