Blog, Genel, Girişimcilik, Hit
Girişimcilere Söylenen Klişe ve Bir O kadar Yanlış Tavsiyeler!

Girişimcilere Söylenen Klişe ve Bir O kadar Yanlış Tavsiyeler!

Girişimciliğe yeni adım atanlar için sektörde tecrübeli olan, fikir sahibi olan, çevresindeki insanların da fikirlerini hesaba katan bir duruş sergilemek elbette önemli. Zira tecrübe sahiplerinin vereceği her bilgi kırıntısı, yeni bir girişimci için bulunmaz nimet.

Ancak yaşadığımız ülkede, insanımızın ortak özelliklerinden birisi de konu hakkında bilgi sahibi olsun ya da olmasın, “ahkam kesmektir”. Bu da yeni girişimcileri, girişimci adaylarını olumsuz etkileyebilmekte yahut yanlış yönlendirebilmektedir.

Esasında girişimci yanlış yapmaktan, yanılmaktan çekinmemelidir çünkü bu, işin doğasında var. Fakat başkalarının yönlendirmesiyle yapılan yanlışlardan kendine ders çıkarmak, tecrübe edinmek biraz zor olacaktır. Bu yüzden yeni girişimcilere diyoruz ki “Hata da yapın, lakin kendi hatalarınızı yapın ki, tekrarı olmasın”.

Bu bağlamda, yanlış ve doğru tavsiyeleri birbirinden ayırmak özellikle yeni ve tecrübesiz girişimciler için zorlu bir iş olabiliyor. Bu nedenle biz de onlara destek olabilmek adına, sık duyacakları klişeleşmiş ve bir o kadar da yanlış tavsiyeleri izah edelim dedik.

Fiyatları çok yüksek tutma canım, sürümden kazanıver

İşte bu, gerçek bir dram hikayesine sebebiyet verecek sözdür. Üstelik çok klişedir. Geleneksel pazarlama yöntemlerinden miras kalan sürümden kazanma anlayışı, yani fiyatı oldukça düşük tutarak talep toplamak, ilgi odağı olmaya çalışmak elbette işe yarama ihtimali olan, fakat oldukça riskli bir anlayış. Zira düşük fiyat-düşük kalite anlayışının zihinlerde yer etmesini engellemek tecrübesiz bir girişimci için kolay olmayacaktır. Fiyatı artırarak bu algıyı değiştirmeye çalışmak da büyük ihtimalle sonuç vermeyecektir. Siz siz olun, yaptığınız işin tam karşılığı ne ise onu talep edin.

Sen bi para bul da, yatarımcının kim olduğunu boş ver

Girişim sürecinin başlangıç aşamasında, süreci destekleyecek finansal kaynak bulmak çok zorlu ve bir o kadar önemli bir adım. Bu aşamada verilen yanlış ve klişeleşmiş bir tavsiye de yatırımcının kim olduğu ve ne talep edeceğini umursamadan parayı “kapmaya” bakmak yönündedir. Fakat bu alanda tecrübesi yetersiz olan girişimcinin kar-zarar hesabını, dönüşüm oranını detaylıca dikkate alamama durumu başına dert açacaktır. Öte yandan, girişimi sahiplenen, tamamen kendisine ait zanneden yatırımcılar da bu sektörde sık rastladığımız bir durum.

Sen daha yenisin, önce ufaktan başla. Yapılmış işleri taklit et.

Yeni bir hizmet ya da yeni bir ürünü sunmaya hazırlanan girişimcilere sık söylenen diğer bir klişe de “kolaya kaçmak”. Daha önce yapılan bir işin kopyasıyla pazara girerek o işe rakip olmak ve pazardan pay koparmak oldukça zor bir iştir. Bilinçli her girişimci “ Eğer bir kategoride lider olamıyorsan, lider olacağın yeni bir kategori yarat” mottosuna tabi olur. Bu aynı zamanda girişimciliğin “yenilikçi” çizgisine de uyum sağlamaktadır. İnsanların ihtiyaç duyacağı ve henüz yapılmamış bir hizmetle kısa sürede dikkatleri çekmek çok daha kolay bir iştir. Ancak şunu unutmamak gerekli. Rakipleri yakından izleyerek analiz etmek, önemli manevralarını fark ederek kendi girişiminize uygulayabilmek önemli. Taklitten uzak, ancak başarılı stratejileri takip edebilmek girişimciliğin ruhunda vardır.

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar