Blog, Dijital Pazarlama, Genel, Hit
Gerçek Hayatta Remarketing: Algıda Seçicilik

Gerçek Hayatta Remarketing: Algıda Seçicilik

Dijital pazarlama konusunda ilgi, bilgi sahibi olan herkesin ReMarketing terimi hakkında fikri vardır.

Yine de bilmeyenler için kısaca açıklamak istiyorum: ReMarketing Nedir?

Türkçeye, yeniden pazarlama olarak çevrilmiştir. İnternete reklam verirken önemli yöntemlerden bir tanesidir. Yani daha önce web sitenizi ziyaret eden kişilere, daha sonra ziyaret ettikleri diğer farklı sitelerde tekrar reklamlarınızı görmelerini sağlamaktır.  Markanızı yeniden pazarlamaktır.

 Ya Sonra?

Sitenizden ayrılan ve başka sitelerde reklamınızı gören kişilerin tekrar sitenize dönerek, sunduğunuz ürün veya hizmetleri alma ihtimali yükselir. Marka mesajınız güçlenir ve akılda kalma, hatırlanma oranınız yükselir. Sektörde rakiplerinize karşı avantaj sağlarsınız.

Sadece İnternette mi yapılır?

Teknik olarak evet. Ama geçtiğimiz günlerde aynı markanın reklamını peş peşe farklı mecralarda görmeye başlayınca bu yazıyı yazma fikri doğdu.

Açık hava reklamları, markaların sıklıkla tercih ettiği balyalarca para ayırdıkları mecralar.

Yüksek bütçelerle reklama para ayıran markaları hariç tutuyorum. Bu markaları her mecrada görmemiz doğal. Ancak bir dost sohbetinde adı geçen bir marka veya ihtiyacınızın olduğunu saptatığınız ürün reklamlarını billboardlarda, aracınızda radyo dinlerken onca reklama dikkat kesilmeyip daha bir gün önce konuştuğunuz markanın reklamı çıkınca kulak kabartmanız gibi mesela…

algı-yonetimi

Algıda seçicilik tamamen psikolojik bir konu ve bununla ilgili de onca makale bulabilirsiniz.

Dijital kanallar geliştikçe, reklamcılığın artık kitleden çok bireye odaklanmaya başladığını tespit ediyoruz. Bu zamanla açık hava reklamlarında da görünecek. Milyonlarca kişiye reklamları göstermek değil, doğru kişilere doğru mesajı verebilmek zaten faydalı olan.

Pazarlamanın duayenlerinden John Wanamaker “Reklama harcadığım paranın yarısı boşa gidiyor, biliyorum. Ama hangi yarısının boşa gittiğini bilmiyorum” diyor.

Wanamaker’ın yaşadığı 1800’lü yıllarda elbette bunu kestirmek pek de kolay değildi. Günümüzde cihazlar akıllandığı ölçüde reklamlarda akıllanıyor. Halen youtube’da “reklamı atla” butonuna öfkeyle basan bir kitle olsa da, zaman geçtikçe algımıza yönelik reklamları daha çok görmeye başlayacağız.

Gerçek hayatta algıda seçtiğimiz reklamları, dijital hayatta remarketing ile seçeceğiz.

 

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar