Dijital Pazarlama, Genel, Hit, Pazarlama
Facebook Reklamlarında Remarketing Nedir? Nasıl Kullanılır?

Facebook Reklamlarında Remarketing Nedir? Nasıl Kullanılır?

Bu yazımda dijital reklamların önemli hedefleme özelleklirinden biri olan remarketing (yeniden pazarlama) veya facebook tarafında kullanılan adıyla retargeting (yeniden hedefleme) konusunu ele alacağım.

 

Daha önce web sitenizi ziyaret etmiş olan kişileri hedefleyerek, ziyaret sonrası Facebook’ta vakit geçiren kullanıcılara farkındalık yaratır ve dönüşümlerin artmasını sağlar.

Hepinizin başına geliyordur. Bir laptop modeline baktıktan sonra Facebook‘da vakit geçirirken haber kaynağınızda veya sağ sütunda o laptobun size tekrar gösterilmesi. Benzer özellikler Google ve diğer adnetworklerde de mevcuttur.

Facebookta belli bir reklam bütçesi harcıyorsanız ve harcanan bu bütçeyi daha verimli kullanmak istiyorsanız facebookta belirli adımları izleyerek hedef kitle oluşturabilir, reklamlarınızı bu yöntemle daha etkili, daha marka bilinirliği yüksek ve dönüşümleri yükselmiş hale getirebilirsiniz.

Kurulum Adımları:

  • Önce bir facebook pixeli oluşturmalıyız

Remarketing hedefleme özelliğini kullanabilmemiz için daha önce firma, hizmet veya ürününüzle ilgilenen, web sitenizi ziyaret eden kişilere yeniden ulaşmak için izlemeniz gereken ilk adım dönüşüm pikseli oluşturmaktır.

Üst menüden Araçlar >> Pikseller >> Facebook Pikseli >> Bir Piksel Oluştur adımlarını izleyerek bir piksel oluşturabilirsiniz. İşlemleri yerine getirdiğinizde pikseliniz uygun olarak yerleşmiş olacaktır ve panelden durum kısmına baktığınızda hazır olarak görürsünüz.

 

  • Hedef Kitle Oluşturma Adımı

Pixeli oluşturduktan sonra web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara yeniden ulaşabilmek üzere bir hedef kitle grubu oluşturmalısınız.

Hedef kitlemizi oluştururken Reklam Yöneticisi >> Araçlar >> Hedef Kitleler >> Hedef Kitle Oluştur adımlarını izleyerek “trafik” seçeneğini seçmelisiniz. Oluşturduğunuz özel hedef kitlenize isim vermelisiniz. Hedef Kitle Oluştur seçeneğine tıkladığınızda bu adım tamamlanmış oluyor. Benzer hedef kitle oluştur seçeneği ile de bu gruba dahil olan ve benzer nitelikteki müşteri gruplarına ulaşabilirsiniz.

  • Reklamları Oluşturma Zamanı

İlgili teknik ayarlamaları tamamladık ve hedef kitlemizi belirledik. Sırada reklam oluşturma var. Reklamlarınızı oluştururken belirlediğiniz hedef kitleyi seçenekler arasından seçebilirsiniz. Reklam metinlerimizi ve görsellerimizi belirlediğimiz klasik adımlarla reklamlarımızı yayına alabiliriz.

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar