Blog, Dijital Pazarlama, Genel, Hit
Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm Oranı Nedir?

Reklam dünyasına uzaktan yakından temas eden herkes sonuca bakar. Hangi reklam kanalını kullanırsa kullansın günün sonunda hedeflerine ulaşıp ulaşmadığı önemlidir. Hedefi satış yapmak veya web sitesi üzerinden data/veri toplamak olabilir. Dijital pazarlama tarafında bir çok reklam teknolojisinde bunun ölçülebilir olması bu mecraları tercih edilebilir kılıyor. Reklamın sonucunda kaç tıklama almışımdan öte tıklamaların kaçı satışa dönüşmüş veya tıklayanların kaçı sitenizdeki formu doldurmuş bunun ölçümlenmesi büyük bir avantaj.

Nihayetinde bütçenizi planlarken önemli ipuçları sunuyor.

Reklamların tıklanması sonucunda elde edilen ortalama dönüşüm sayısının yüzde cinsinden ifadesine “dönüşüm oranı” (Conversion Rate) diyoruz.

Dönüşüm oranının hesaplanması, dönüşüm sayısının bahsi geçen dönemde gerçekleşen bir dönüşümle alakalı toplam reklam tıklaması sayısına bölünmesi şeklinde hesaplanır. Tanım karmaşık gelmiş olabilir. Örnekle pekiştirelim: Reklamınız diyelim ki 1000 tıklama aldı. Sonucunda 50 dönüşüm elde ettiniz (satışlarınız veya sitenizdeki bir formun doldurulması olabilir) bu durumda dönüşüm oranınız; %5 olur (50 ÷ 1000 = %5).

Dönüşüm oranınız düşükse buradan nasıl arttırabileceğiniz ile ilgili fikir edinebilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Tüm Yazılar