Dijital Pazarlama, Genel, Hit
Dijital Reklam Verileri

Dijital Reklam Verileri

IAB Türkiye 2016 dijital reklam verileri hakkında açıklama yaptı.

Markalar, bireyler artık dijitalin önemi ve geri dönüşüne her geçen gün daha bilinçlenmeye devam etmekte. Sektörümüz gereği müşterimiz olan ve danışmanlık yaptığım kurumlara periyodik olarak sektörel istatistikler sunuyorum. Buda bilinçte sanal olan rakamları reel olarak gözler önüne seriyor. Yine dijital pazarlamanın önemli kuruluşlarından IAB’nin 2016 ilk altı aylık verilerine göz atalım.

DİJİTAL 2016’NIN İLK ALTI AYINDA %20 BÜYÜDÜ. PAZAR YILIN İLK YARISINDA 927.6 MİLYON TL’LIK BİR BÜYÜKLÜĞE ULAŞTI.

2016’nın ilk yarı Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı. IAB Türkiye AdEx-TR sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2015’in aynı dönemine oranla yüzde 20 oranında artarak 927.6 Milyon TL’ye ulaştı. IAB Türkiye yetkilileri, sektördeki gelişmelere paralel olarak bu yıl verinin analizinde değişikliğe gidildiğini ve Mobil’in format olmaktan çıkarılarak platform olarak konumlandırıldığını belirtti. AdEx-TR’de yapılan bir diğer önemli değişiklik ise, Arama Motoru Reklamları başlığı altında artık sadece Ücretli Sıralama Yatırımlarının olması, esasen display olan Arama Motoru Görüntülü Reklam Ağı yatırımlarının Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımlarının içine alınması oldu.

Verileri birde tablo olarak görelim.

2016-09-28_1157

 

Her yıl çift haneli büyüme devam ediyor. Markaların bu anlamdaki yatırımlarında dikkat etmesi gereken en önemli metrik “performans” en doğru harcama ile maksimum faydaya ulaşmak.

Metrik ve datalarla ilgili sorularınız için benimle iletişim kurabilirsiniz.

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar