Blog, Genel, Hit, Marka, Pazarlama
8 Adımda Yaratıcılık!

8 Adımda Yaratıcılık!

Günümüzün fazlaca duyduğumuz kelimelerinden; Yaratıcılık… Kreatif proje, kreatif kişi, kreatif ajans terimlerine de sık sık rastlıyoruz. Özellikle işin ajans tarafında aranan insanlardır yaratıcılar. Yeni bir fikir, yeni bir ürün veya yeni bir bilginin harmanlanmasıyla ortaya çıkacak bir sonuç.

Doğru işlerin çıkması ve globallerle yarışabilmek için bu tip insanların çoğalması ve işlere katma değerlerini arttırmaları gerekiyor. Peki, anadan doğma yaratıcı olunmayacağına göre bu yanımızı nasıl geliştirebiliriz? Bu sorunun cevabını aradık araştırdık soruşturduk ve 8 ana madde derledik.

 

1 – İhtiyaçtan Başla!

Değişmeyen doğru: İhtiyaç!

Ürün veya marka. Tüketici veya üretici. Konu neyse ihtiyacı net olarak ortaya koymak gerekiyor. Doğru hedef kitle, doğru strateji demek. Doğru hedef kitleyi tespit edebilmek için ise ihtiyacın tanımlanması gerekir.

2- Tasarım Odaklı Ol

Bazen en basit, en iyidir! Tasarım, başrol oyuncusu yapılmalı. Böylece, bütünsel ve anlamlı bir çalışmaya imza atabilirsin.

3- Müşteriyi Anla

Müşterilerin yolculuklarına eşlik edilmeli, onları anlamaya, dünyalarının bir parçası olmaya çalışılmalı.

4- Teknolojiyi Hızlı Takip Et, Uygula!

Günlük yaşamın parçası haline gelen teknolojiyi sıkı takip et ve yaratıcılığın ile bütünleştir. Sadece sosyal medyada olmak yetmez. Aşağıda ki yaratıcı video da kullanılan teknoloji gibi.

 

 

5- Yaşanılan Toplumu Önemse!

Toplumu, Dünya’yı ve geleceği önemse. Bunu da bir sosyal sorumluluk projesi olarak görme. İşe kalbinle bakmaya çalış.

6- Öykü Yarat

İnsanlara mutlu anlar sun. Duygulara seslen. Sevgi duygularını canlandır. Tüm bunları yaparken dengeli ol.

Tıpkı, Coca Cola’nın, Dünya’nın en mutsuz ülkesi olan Peru’da yaptığı reklam çalışması gibi.

7- Eğlenceli ve Zeki Ol

Listeler oluştur, notlar al, etrafına yaratıcı insanları al.

8- Anlam Yarat!

 Guy Kawasaki’nin tabiriyle, “daha önce yapılmamışı yapmak.” Kawasaki’ye göre az zamanda çok para kazanmayı istemek, mantıklı bir istek değil. Bunun yerine aklı ve sermayeyi, yapılmayanı yapmak için zorlamak daha akıllıca. Guy Kawasaki buna Nike reklamında yer alan sloganı örnek gösteriyor ve şunları söylüyor: “Bir kadın genelde kontrol edemediği şeylerle ölçülür. Ölçü kriterler 90-60-90, yaşı ve başka bir sürü şey. Ama dışarıdaki tüm bu ölçütlere, kadının kendi içinde kim olduğu gerçeği dahil edilmez. Eğer bir kadın ölçülecekse, bırakın o kadın kontrol edebildiği şeylerle yani kim olduğu ve kim olmaya çalıştığı ile ölçülsün. Çünkü her kadının bildiği gibi, ölçümlemeler sadece istatistiktir ve istatistik yalan söyler.”

 

Benzer Yazılar

Bi Yorumunuzu Alırım

E-Posta adresiniz yayınlanmaz. İşaretli alanları doldurunuz. *

Eğitim Şart!

Tüm Yazılar